dimarts, 18 de febrer del 2014

Demà aniré al Kursaal!

Fa dies que em guardo el vespre de demà dimecres: Oriol Junqueras i Pere Culell provaran d'omplir el Kursaal per repetir que "Votar és democràcia". I encara més, que "el #NouPaís arrenca als ajuntaments". Jo n'estic del tot convençut. Però, ara com fa quatre anys, a Manresa m'impressiona l'actitud d'en Pere Culell, novament candidat d'ERC a l'alcaldia. Perquè en Pere Culell és d'aquells ciutadans que s'embolica ben bé perquè vol. Amb el prestigi fet i un bon lloc de treball com a cirurgià, ¿perquè participar de ple en l'acció política? Doncs perquè vol canviar la ciutat, i la manera de fer la ciutat. I jo m'ho crec, i em sembla compartir-hi uns valors republicans sense reserves: defensant un projecte de justícia social i la igualtat d’oportunitats. El seu compromís, la seva implicació per aconseguir-ho són el millor exemple d'il·lusió. D'un entusiasme rar però absolutament necessari.

Per això, demà, m'agradarà ser al Kursaal i tornar a escoltar el seu compromís davant l'assemblea del 22 de gener: continuar treballant des de l’Ajuntament per la ciutat. Reconstruint equips i repensant criteris. Obrint la política a tothom. Al capdavall, si estem disposats a ser l’eix fonamental de transformació d’aquest país ¿no podem ser també l’eix transformador d’aquesta ciutat? Pere Culell pot ser d'aquí a quinze mesos un nou alcalde. I em fa l'efecte que ho serà! Per abastar un nou pacte de ciutat, una nova manera de fer les coses. Més oberta, i participada, i dialogant. Més confiada. També més estratègica: quants acords no necessita Manresa! Doncs em penso que en Pere Culell sabrà treballar amb tothom i per tothom. I aquest tarannà ens convé tant com aquest nou país que estem construint. 

Demà abans de les 8 seré al Kursaal. Puntual.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada