diumenge, 16 de març del 2014

Un institut-escola a El Pont de Vilomara?

Després de més de tres anys d'obres, ahir l'escola Pompeu Fabra d'El Pont de Vilomara va fer una jornada de portes obertes per tal d'ensenyar l'ampliació completa del centre. Han estat més de tres anys de maldecaps però també de millores palpables -des de gener de 2012, les sis aules noves per a P2, P3 i P4! Ara, però, els paletes definitivament no hi són i, des de Reis, l'escola disposa d'unes instal·lacions formidables.

Com que la inauguració formal no s'ha previst fins a les acaballes del curs, ahir, coincidint amb el període de pre-inscripció, es van mostrar els seus nous espais, doncs. Jo hi vaig ser acompanyant M. que hi treballa i sempre m'hi arrossega a lligar melics. Vaig fer algunes fotos mentre al pati hi havia jocs -es va pintar un mural preciós!- i vaig ser al gimnàs, on hi va haver uns breus parlaments per a pares i nanos, per als mestres d'ara o els que ho van ser en d'altres temps. Amb agraïments merescuts per tothom -per la brigada, per la neteja, per al departament i la constructora, per la dedicació de l'equip docent… Amb un record per les mobilitzacions d'ara fa un any, quan tot plegat semblava que feia aigües. I encara amb una altra novetat, que vaig rebre molt positivament: sentir que l'alcalde no en tenia prou amb agrair l'obra. I que en el futur voldria un institut-escola per al municipi.

No sé pas com avançarà la proposta ni si l'alcalde té trenades gaire complicitats per desenvolupar-la. Però d'una cosa estic segur: només que es pogués incorporar el primer cicle d'ESO, els beneficis per la canalla serien evidents -ara han d'anar cada dia fins a Sant Vicenç des dels dotze anys. Hi guanyaria la coordinació, es reduïria la vulnerabilitat d'alguns nois i noies, es fomentaria encara més la participació dels pares…. Beneficis també pel poble, en fi, que a poc a a poc consolida un àmbit educatiu compacte -amb l'escola bressol al costat de la de primària- i que està convençut del valor estratègic de l'educació.

Per això vaig tornar d'El Pont de Vilomara content de veure com millora pas a pas, talment ho han fet les escoles que acullen la seva canalla. I que no para d'imposar-se nous reptes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada